Statistika našeho portálu

• 24 208 Míst a památek

Projděte se Prachovskými skalami v Českém ráji

Holín

Nejkrásnější oblast Českého ráje – Prachovské skály okouzlí každého návštěvníka romantickou atmosférou a příjemným klima. Skalním městem vás provedou tři turistické okruhy, z nichž jeden je vhodný i pro kočárky.

Adresa a kontaktní informace

Obec
Holín

Fotogalerie k článku

Prachovské skály jsou pískovcové skalní město a součást Chráněné krajinné oblasti Český ráj. Do Prachovských skal se dostanete pohodlně autem nebo autobusem. Centrální parkoviště se nachází u Turistické chaty, kde je také vstup do skal. Pro turisty jsou vytvořeny tři prohlídkové okruhy.

Turistická sezona trvá zpravidla od 1. 4. do 31. 10. V případě pěkného počasí může začít dříve a může být také prodloužena. O prázdninách je provozní doba od 8.00 do 18.00 hod. V období od dubna do června a v září a říjnu 9.00 do 17.00 hod.

Krátká procházka Malým okruhem Prachovských skal

Malý okruh v délce 1,5 km poslouží rodinám s malými dětmi pro seznámení s Prachovskými skalami. Od Turistické chaty se vydejte po žluté turistické značce směrem k rozcestí Zadní točenice. Zde odbočte vpravo a po schodišti vystoupejte Myší dírou, což je nejužší místo Prachovských skal, až na vyhlídku Českého ráje. Z vyhlídky se vydejte k rozcestí U buku a odtud po hlavní turistické trase na Vyhlídku míru. Dále pak pokračujete až na rozcestí Nad Císařskou chodbou, odkud sestoupíte po schodech na rozcestí Zadní točenice a vrátíte se zpět k Turistické chatě.

Velký okruh vás provede celým skalním městem

Pokud chcete skalní město opravdu poznat, vydejte se na 3,5 kilometrů dlouhý Velký okruh, který začíná stejně jako Malý okruh u Turistické chaty. Od ní sledujte zelenou turistickou značku. Po kamenných schodech vystoupejte až na Pechovu vyhlídku a poté sestupte mezi skalní masívy na místo nazvané Fortna. Zde vkročíte do roztodivného labyrintu skalních masívů. Dále vás čeká vyhlídka Šikmá věž. Cesta pokračuje kolem pamětní desky V. Náprstka mezi skalami vzhůru na Vyhlídku míru, po hřebeni Bukoviny a dále na Hlaholskou vyhlídku. Od vyhlídky pokračujte ještě kousek po hřebeni a pak vás Velký okruh provede klikatými cestami Točenice dolů mezi skalní obry. Zde zdoláte několik pískovcových schodišť, minete Rumcajsovu a Hakenovu vyhlídku a poté vystoupáte mezi skalami až k Všetečkově a Šlikově vyhlídce a zpět k Turistické chatě.

Okruh vhodný i pro kočárky vede z hlavního parkoviště

Pokud se vydáte do Prachovských skal s kočárkem, projděte pokladnou a po asi 200 metrech opusťte značenou turistickou cestu a dejte se nalevo po lesní cestě, která je udržovaná a přes léto nebývá používaná lesní technikou. Po této cestě můžete pohodlně a s minimálním převýšením projet skalní vyhlídky – po červené turistické značce od Křížkovského vyhlídky až po vyhlídku Pechovu. Jen před vlastními vyhlídkami je kousek cesty po skále, jinak je ale cesta vhodná pro terénní kočárky.

Mapa

Související kategorie

« zpět na seznam položek