Železniční mosty Pražského Semeringu
Praha
Přes hlubočepské údolí na Buštěhradské trati jsou dva viadukty, které se někdy také nazývají "pražský Semmering". Do provozu byly dány současně se zahájením provozu trati v roce 1872, tedy již skoro 130 let slouží dodnes provozovované trati a to téměř bez větší opravy. Kamenný most převádí železniční trať Praha-Smíchov-Hostivice nad tratí opisující z důvodů stoupání nad Prokopským údolí…
Adresa a kontaktní informace
Přes hlubočepské údolí na Buštěhradské trati jsou dva viadukty, které se někdy také nazývají "pražský Semmering". Do provozu byly dány současně se zahájením provozu trati v roce 1872, tedy již skoro 130 let slouží dodnes provozovované trati a to téměř bez větší opravy. Kamenný most převádí železniční trať Praha-Smíchov-Hostivice nad tratí opisující z důvodů stoupání nad Prokopským údolím smyčku. Viadukty - první o pěti a druhý o sedmi obloucích - jsou na vysokých zužujících se pilířích přes 20 m vysokých. V horní části mostu je vložen ocelový rošt, který nese vlastní kolejové těleso. Výstavba tratě začala v květnu roku 1870. Práce na celé trati zaměstnaly 1200 dělníků, jejichž jedinou mechanizací bylo 77 železných vozů, 770 vozíků, 590 koleček a 26 koní. Doprava začala jezdit v červenci 1872. Železniční mosty lze dobře pozorovat ze silničního mostu vedoucím na Barrandov. Mosty jsou vynikající technickou památkou.Líbí se vám tento článek a rádi byste, aby se v rubrice Památky zobrazoval mezi prvními?
Pošlete SMS zprávu ve tvaru ATLASCESKA 20520 na telefonní číslo 9033350 a článek tak nikdo nepřehlédne!
Cena SMS zprávy je 50 Kč včetně DPH. Službu technicky zajišťuje Airtoy a.s. Reklamace plateb na reklamace@airtoy.cz nebo lince 602 777 555, 9 - 17 hodin, Po-Pá, www.platmobilem.cz. Kontakt na provozovatele: redakce@atlasceska.cz


