Turistické cíle
Zobrazuji výsledky 4841 - 4850 z celkem 17938
Stanice metra Muzeum
17.03.2009 Praha
Stanice Muzeum je přestupní stanicí mezi trasami metra A a C. Horní stanice pro trasu C byla uvedena do provozu v roce 1974. Spodní pro trasu v roce 1978.Horní stanice je dlouhá 265 m a je v hloubce 13 m. Projektanty byli Z. Král a P. Mařík. Spodní stanice je trojlodní. Střední loď je dlouhá 69,1 m. Je v hloubce 34 m. Je obložena…
Květnové povstání 1945
17.03.2009 Praha
Pamětní deska obětem povstání na nároží ulic Mezibranská a Žitná.
Stanice metra Dejvická
17.03.2009 Praha
Stanice byla uvedena do provozu v roce 1978. Je 257 m dlouhá, 19,3 m široká a 11,5 m hluboká. Má dva vzájemně propojené vestibuly. Jeden východ ústí na Vítězné náměstí a druhý na úpatí Evropské ulice. Na stanici navazuje tramvajová a autobusová doprava. V současné době je stanice konečnou na západním konci trasy metra A. Stavbu…
Bílé kameny u Jítravy
17.03.2009 Rynoltice
Kamenný útvar Bílé kameny se nachází na zelené turistické značce zhruba 1 km od obce Jítrava nedaleko Jablonného v Podještědí.Při troše fantazie nám pohled na Bílé kameny od silnice mohou připomínat stádo slonů, podle toho se jim také občas říká Sloní kameny. Jde o nápadně bílé skalky vysoké 10-15 m z křemitých druhohorních kvádrových…
Bývalá továrna na výrobu hodin Ludvík Hainz
14.03.2009 Praha
V roce 1925 nechal postavit na rohové parcele novou továrnu Ludvík Hainz, potomek slavné rodiny hodinářů. Vyráběly se zde klasické a od roku 1935 i elektromechanické hodiny. Budovu tvořil jednopatrový železobetonový skelet. V suterénu byla kovárna a sklad, v přízemí dílna a byt domovníka, v patře pak další dílny a kanceláře. V roce 1939…
Na Maninách
14.03.2009 Praha
Spojuje ulice U Pergamenky a Jateční, kde prochází až ke břehu Vltavy.Měří cca 950 m.Ulice vznikla koncem 19. Století. Název je odvozen od místního názvu Maniny.
Bývalé patrové garáže Maniny
14.03.2009 Praha
Na nároží ulic Dělnické a Na Maninách byly v letech 1926-27 postaveny první patrové garáže v Praze. Budova o dvou podzemních a sedmi nadzemních podlažích tvoří skelet s trámovými stropy s náběhy, ztužený cihelnými zdmi dvou automobilových výtahů, schodiště a štítů. Garáže měly plochu 1075 m2 a kapacitu 120 vozů. Byly vybaveny parním…
Veřejné skladiště a.s. Praha, Holešovice
14.03.2009 Praha
V letech 1926-28 postavily Českomoravská stavební společnost a firma K. Skorkovského areál Veřejných skladišť, a.s. Architekt František Bartoš navrhl funkcionalistickou stavbu jako nekompromisní železobetonový skelet s plochými bezprůvlakovými stropy nesenými polygonálními sloupy s hřibovými hlavicemi. Skladiště svému účelu slouží dodnes.
Továrna na barvení a tisk kartounů
14.03.2009 Praha
Jedna z prvních kartounek v Holešovicích sídlila ve velkém areálu na břehu Vltavy. Areál se skládal z empírových staveb budov barvírny, sušárny, tiskárny a skladišť. Těsně před druhou světovou válkou byl areál přestavěn a modernizován. Závod po znárodnění byl v provozu až do druhé poloviny 70. let 20. století, kdy byla výroba ukončena a…
Edisonova transformační stanice
14.03.2009 Praha
Výstavba transformační stanice, kterou se rozhodly zřídit Elektrické podniky trvala čtyři roky. Jejím architektem je F.A.Libra. Fukncionalistická stavba s předsazenou fasádou a pásovými okny sloužila své funkci až do 90. let 20. století. Byla v ní umístěna patrně vůbec první veřejná kinetická a světelná plastika. Původní technologie byla…


